Inauguració d'una nova presentació a la col·lecció de Joan Miró amb un retaule gòtic com a peça central

Jaume Serra, Retaule de sant Esteve, cap a 1385. Museu Nacional d'Art de Catalunya, adquisició de la col·lecció Plandiura, 1932. © Museu Nacional d'Art de Catalunya, Barcelona, 2024.

La Fundació Joan Miró presenta una nova visió de la seva col·lecció permanent amb la inclusió d’un retaule gòtic. Aquesta peça destaca per la seva influència en la trajectòria de l’artista català, marcant un diàleg entre la tradició i l’avantguarda que va caracteritzar l’obra de Miró.
Durant una entrevista exclusiva amb Teresa Montaner, curadora de la fundació, s’ha revelat que l’elecció d’aquest retaule gòtic no és casual. Miró va mostrar sempre un profund respecte per la tradició, alhora que reinterpretava els seus elements amb una mirada moderna. Segons Montaner, "aquest retaule representa la verticalitat i el detallisme que Miró admirava i que més tard va incorporar en la seva pròpia obra".